Monday 1 July 2013

Katrina Kaif Wanita Terseksi Di Asia


Dialah Katrina Kaif (26), pelakon Bollywood yang baru-baru ini dinobatkan sebagai sexiest asian woman in the world oleh eastern eye, sebuah syarikat penerbitan yang berpangkalan di Inggeris.

Si bom seks yang juga mantan kekasih pelakon Salman Khan (45) ini menyingkirkan priyanka chopra, yang berada di peringkat kedua, diikuti bipasha basu dan Freida Pinto di peringkat kelima.

Pemilihan kaif sebagai perempuan seksi dibuat berdasarkan data-data seberapa banyak para perempuan tersebut difoto serta paling banyak diminta oleh penerbit filem dan peminatnya.

Sebagai maklumat, kaif lahir di hongkong pada 16 julai 1984 dari ayah bernama mohammed kaif asal kashmir, india, dan ibu berdarah Inggeris bernama suzanne turquotte. Mereka semua merupakan warga Inggeris.


biografi

Katrina Kaif adalah artis india, namun lahir di hong kong. Kerjayanya di dunia entertainment bermula dari saat ia berusia 14 tahun. Katrina menjadi model sebuah perhiasan di london.

Perempuan kelahiran 16 juli 1984, pertama kali tampil di layar lebar saat bermain di film boom pada tahun 2003.

Demi menyokong kerjayanya di bollywood, katrina memilih untuk berpindah ke mumbai, india. Ia mula bermain di sejumlah filem. Di antaranya, sarkar (2005) dan maine pyaar kyun kiya (2005). Di filem terakhir ini, katrina mendapatkan penghargaan sebagai stardust breakthrough performance award (female).

Namun nama katrina melonjak saat ia mendapatkan peranan dalam filem box office namastey london pada tahun 2006. Selanjutnya ia terus mendapat banyak tawaran filem untuk mengasah bakat lakonannya. Apne, partner, welcome, race, hello, new york dan blue adalah beberapa filem yang telah dibintangi artis peraih iifa awards sebagai best female style icon pada tahun 2008.














No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...