Saturday 1 June 2013

Kenali Nik Aisyah Amirah Mansor (Peserta Wanita The Apprentice Asia 2013)

Jika anda peminat atau pernah menonton The Appearantice Asia di AXN pasti anda mengenali Nik Aisyah Amirah Mansor. Peserta wanita melayu, yang wak kira cukup anggun dan sopan. 







Nik Aisyah Amirah Mansor, 25, adalah salah satu daripada tiga peserta Malaysia Asia Apprentice di AXN.Beliau merupakan graduan  The University of Adelaide dan  kini bekerja sebagai juruaudit dan impiannya adalah untuk mempunyai perniagaan sendiri.


Salah satu pengalaman yang sukar dilupakan dari Apprentice:
Menjual ikan (ketawa).  
Dimarahi oleh (Tan Sri) Tony Fernandes jelas.

Filem kegemaran: Lord of the Rings

Tempat terbaik untuk makan di KL: Cili adalah. Saya tahu ia tidak benar-benar 'KL' tetapi saya suka kerana ia adalah makanan keselesaan saya.

Bagaimana anda berehat: saya bercakap (ketawa).

Bagaimana anda menghabiskan hujung minggu anda: Dengan tunang saya.

Destinasi percutian kegemaran anda: Maldives kerana ia cantik. Saya suka pergi ke sana.

Kegemaran Twitter atau akaun Instagram untuk mengikuti: Saya amat baru untuk Twitter tetapi saya suka @ TonyFernandes dan @ Oprah.

Apa yang mendorong anda: Kejayaan kerana jika saya mahukan sesuatu, saya akan cuba untuk mendapatkannya.

Quote kegemaran anda: Selalu ada sebab untuk sesuatu. Dalam bahasa Melayu, ia adalah "SETIAP Kejadian ada hikmahnya." Saya percaya itu dan yang membuat saya pergi.

Nasihat untuk anak muda Malaysia: Sentiasa bersikap positif dan tidak takut untuk mengambil cabaran dalam kehidupan. Saya hanya melakukan dan saya kasih sayang setiap saat itu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...