Saturday 27 July 2013

Aneh Kura-Kura Suka Merokok 10 Batang Sehari



Menurut laporan media China, di sebuah kampung di pinggir Changchun,seekor kura-kkura ketagihan nikotin yang merokok kira-kira 10 batang sehari. Penjaga kura-kura ini mengatakan bahawa setiap kali merasa perlu untuk merokok, reptilia ini menjadi gelisah dan mula mendesis.

Jadi bagaimana kura-kura ini menjadi ketagihan rokok? Seorang chef tempatan, bermarga Tang, mengatakan itu semua bermula kira-kira dua bulan lalu ketika ia melihat haiwan kesayangannya telah hilang minat dalam makanan ikan sehari-hari.

Selepas memeriksa reptilia, ia melihat ada tulang ayam tajam terlekat di di bahagian perut reptilia itu, tetapi ketika ia cuba untuk menariknya keluar,reptilia itu hampir menggigit jari-jarinya. Tang menyedari satu-satunya cara dia boleh mengambil tulang itu untuk mengalihkan perhatian kura-kura tersebut, jadi dia mengambil rokok yang menyala yang berada di mulutnya dan memberikannya kepada haiwan kesayangan untuk menggigit. Ideanya terbukti berkesan, kerana ia berhasil melepas tulang ayam yang melekat, tetapi hal itu akan menyebabkan masalah yang lebih besar.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...