Thursday 19 September 2013

Pusat Penyembelihan Ular Untuk Di Ambil Kulit


Ular adalah salah satu binatang yang cukup berbahaya bagi manusia, jika merasa terganggu mereka akan membela diri mereka dengan racun atau membelit mangsanya. Beberapa spesies diantaranya mempunyai racun yang sangat membahayakan seperti ular tedung, racunnya akan membunuh mangsanya dalam hanya beberapa jam. Jenis Phyton reicuatlus pula mampu menelan mangsanya yang mempunyai ukuran beberapa kali ganda daripada saiz berat tubuhnya secara bulat-bulat.

Pembunuhan ular untuk keperluan manusia telah di lakukan di mana-mana baik untuk keperluan makanan mahupun diambil kulitnya untuk di buat beg tangan, kasut dan keperluan lain. Namun pembunuhan yang dilakukan secara berlebihan juga akan menimbulkan kesan negatif bagi kehidupan manusia dan keseimbangan alam.

Menurut dari sumber yang di perolehi gambar penyembelihan ular ini yang dilakukan di sebuah tempat dari Malaysia. Mereka melakukannya untuk mengambil kulitnya sebagai bahan pembuatan berbagai macam assesories seperti beg, kasut, tali pinggang dan lain sebagainya. Ular yang mereka kuliti lebih banyak dari jenis Phyton.








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...