Thursday 19 September 2013

Wiski Bebas Alkohol Pertama Yang Halal Diminum...



Dilancarkan dengan motto "Jangan Minum dan Memandu, Kecuali anda minum arkay" minuman wiski revolusioner mengandungi alkohol 0%, namun penciptanya menjanjikan rasanya sinonim dengan whiskey sejati. Minuman arkay "direka untuk membolehkan individu dengan keadaan perubatan atau dengan keyakinan agama yang melarang untuk mengambil alkohol sebagai minuman."


Tidak ada lagi harus mengatakan tidak untuk segelas wiski hanya kerana anda harus memandu, anda boleh minum berliter-liter arkay dan tidak perlu bimbang tentang bahaya memandu kerana mabuk atau dihentikan oleh polis. Selepas lima tahun penyelidikan, syarikat minuman berpusat di Florida mengembangkan minuman wiski bebas alkohol menggunakan rasa buatan dan bahan sesuai dengan Masyarakat Ekonomi Eropah (MEE) dan sesuai dengan peraturan US Food and Drug Administration (FDA). Yang menyebutkan sebagai "Whiskey halal" juga disahkan oleh Dewan Pangan & Gizi Islam Amerika, yang bermaksud umat Islam boleh meminumnya tanpa takut haram.

Arkay wiski dilancarkan 1 Disember dengan harga runcit yang disyorkan sebanyak $ 10 untuk botol 1 liter, dan $ 4 untuk 355 ml.






 p/s: Kat malaysia belom lg wiski yang halal di minum oleh umat islam . Produk arkay ni penulis tidak tahu kesahihan tentang status halalnya , terpulang kepada individu nak percaya @ tidak ...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...